Има ли нужда от блогърите? b(lo)g

28 януари 2008

Колко от вас са си задавали въпросът как и защо е възникнал блогът като форма?
А колко от вас намират нещо интересно в блоговете, което не могат да намерят на други места.
Може би има обяснение защо хората, които влизат в блогове в България не са повече от 2000.
Ние, респективно блогърите, се изживяваме в разнородни амплоа, с различни цели. Някой се правят на журналисти (вместо това може да четете вестници, или да гледате ТВ, да слушате радио, да посещавате специализираните Интернет сайтове), други просто изразяват лично мнение по някой наболял проблем (мнението на далеч по – авторитетни хора, може да се намери в гореописаните медии), трети поставят дискусии (е па затова са форумите), четвърти си говорят за личният живот (абе вие приятели нямате ли, да им се оплаквате или те на вас?!?), четвърти пък са политици или известни личности и пишат заради „феновете“ (1. такива в БГ почти няма; 2. Вземат хляба на интервюиращите)… Дори вече и намирането на интересни неща в мрежата е работа на svejo, digg и тем подобните… И пари няма в тая работа. Стига бе, даже думите с корен блог не са записани в българскяит адд – он във firefox..
Защо обаче пиша ще питате, след като не виждам смисъл в блогването? По принцип, за реклама (на форума ми). А и честно казано ми харесва да развивам тези си способности, които явно не са особено почит в ДНК-ато ми. Харесва ми да си говоря на ти, или да споря със хора от всички възрасти и професии. Харесва ми , че не трябва да стоя с часове пред телевизора, или пред компа за да науча някаква информация. Вярно хората, които се занимават с това са професионалисти и умеят много по – добре да ми ангажират вниманието, да ме зарадват с технични анимациики и т.н. Но те могат и да маниполират, а поне сред болшинството от блогърите моралът се е запазил. Едно е да слушаш идеалист, понякога с талант, с развито мнение, съвсем друго е съседката да ти мърмори за политика. За чертите на блогърите статии бол…
И все пак аз ще продължавам да отделям по час и повече на ден, за да чета блогове, просто защото ми харесва!

П.п. След статията ми за Демокрацията и „Защо да ме четете“ имах период на завишени посещения, нооо всяко чудо за 3 дни…

8 Коментари “Има ли нужда от блогърите? b(lo)g”

  1. bgfall Says:

    Аз съм ти казвал,че от блоговете голяма полза не виждам за нещо сериозно,но става за убиване на време 🙂

  2. vira111 Says:

    Страхотен пик си ударил в посещаемостта! И аз все се дивя на графиката си. Мисля, че блогът е повече за самия човек, който го прави. В един от коментарите в моя блог ето този човек: http://sickdreamer.wordpress.com/ (понеже не знам как иначе да сложа препратка) Та той ми писа:“Блоговете са полезни – подобряват изразяването, насърчават споделянето на чувствата и мислите, обогатяват и дори помагат на читателите“. Аз съм напълно съгласна с тази мисъл.

  3. ssk Says:

    Въпросът е защо те четата, не защо пишеш. Хубавото на блоговете е , че предоставят раздвиженост на структурата на изразяването. 🙂

  4. vira111 Says:

    Въпросът е също и защо искаш да те четат. Виж мотото на WordPress: „Изрази се! Направи си блог“ – примамливо е, всеки иска да се изрази. И читатели се намират, не е нужно да са много и постоянни, въпросът е да попаднат на точното място в точното време.

  5. Eneya Says:

    Аз ще ти отговоря.
    Ползата от блоговете. Сериозен проблем на Балканите е, че всеки има мнение, но че никой нищо не прави. Нещо повече, пълно е с публични тайни, които са срамни и обидни… и отново никой нищо не прави. Освен това много хора не умеят да се изразяват както вербално, така и писмено.Самостоятелното мислене не е нещо, което се приема добре и се аплодира.
    Вестници? Ти… шегуваш ли се? Имаш ли идея колко от нещата, които четеш по тези вестници отговарят на действителността? Ако не знаеш, препоръчвам ти да прочетеш какво се изписа за Могилино. Например.
    Българската журналистика все още е купена журналистикаа, много хора й вярват. блоговете са добре дошли в това, че блогърите пишат собственото си мнение. 😉
    Има много сайтове с новини и новинарски емисии, но станаха толкова много, че се изродиха в папагали. Всички казват едно и също и черпят информация от едно и също място.
    Хората споделят различни неща. Но най-вече – място където разказваш какво става с теб, а не да го напишеш хиляда пъти в ай си кю-то ако нямаш време. 😉

    Всеки пише по различна причина.
    Защо четат? Защото нещо е интересно, провокативно, забавно, лично (и по някакъв начин воайорско).
    Мен ме четат защото пиша неща, за които на всеки си е мислил и тъй като е ненатоварващ блога ми, е приятно отморяващ.
    Харесвам да чета блогове, защото всеки пише с иднивидуален стил, който не е осакатен от изискванията на някой вестник/списание. Това е;)


  6. Човек пише (блог или каквото е там) защото всяка личност има нужда да изрази себе си – и ние това го правим непрекъснато. Блогът просто е една допълнителна и съвременна възможност в това отношение: да правиш дневник, ала не за себе си, а пред очите на много други хора. За времето, в което пиша блог, открих това: ако напишеш някаква глупост, това ще предизвека пик във посещаемостта, ако пък напишеш нещо най-искрено и сериозно, почти никой няма да ти обърне внимание. по тази причина аз все по-често пиша все по-сериозни статии. Някок си не ми се удава да се държа като глупак, докато на други това им иде отвътре 🙂 Продължавай да пишеш, ти си един от най-смислените млади хора не само в българската блогосфера, но и в българския интернет изобщо – от тези, които познавам, които съм срещнал, разбира се. Радвам се, че има такива мислещи и търсещи млади хора като теб и у нас…

  7. vira111 Says:

    ssk, ако не си участвал в играта с албумите на самотен остров и ти се участва, каня те заедно с още трима души ето тук.

  8. Ворце Says:

    Аз самия често си задавам този въпрос. Чудя се как се подлъгах да започна блог. Но съм решил на инат да го избутам една година.
    Според мен монологичната му форма е една от важните му характеристики. Освен това в блога ти си господар, никой не те модерира за разлика от форумите.


Вашият коментар

