За расизма – въпроси и отговори.

1 февруари 2008

В тема във форума ми пак се обсъжда активно расовата дискриминация.
Ето и отговорите на изказванията на един освен форумджия, а и блогър – Empire,чието мото на блога му до скоро беше – „Отворете вратите, нека интеграцията влезе и във вашият дом.“
Ето и какво си разменихме като реплики.

  • Ти  уж бориш по Интернет да има такива изцепки,аман от цигански защитници!
    Аз не се боря да има такива изцепки. Боря се да не смета, че всички са такива. Тези изцепки не са по – рядко срещани и сред „белите“, но на тях незнайно защо не се акцентира!
  • И мен са ме обирали цигани и ги виждам всеки божи ден какви са прошляци!
    Аз живея до тях и не са ме обирали, нищо че не ме знаят. Един два пъти като малък са ме били, ама да ти кажя българите също бият яко цигани. Ако това прави тях по – малко хора, защо не прави и расистите такива?
  • Това са сган отвратителна голяма част от тях!
    Колко ги познаваш, че да твърдиш с такава убеденост, че повечето са сган? Или просто се водиш по постоянно маниполативно изнасяната информация в медиите?
  • Бля,бля бля расистите правели световни войни.Ми то за една война акъл се иска.Тия освен да краднат и да си въртят задници друго могат ли ?
    ООода, сетих се сега ще провериш в иукипедия за някои интересен негър дето преди 200 години помагал на някои БЯЛ учен да открие нещо… кои знае дали му е мил чиниите или е чистел на конете и след това са го писали,че му бил помагал хаха.
    СМЯХ!!!

    Могат , могат не по – малко от теб и от мен. Но нямат възможността да го направят.
  • Какво ще кажеш за това,че бял човек не може да влезе и излезе жив или неограбен, нена**ан, непребит от скапаните им гнусни гета?
    Напротив в 99% като съм минавал през „гетото“ до нас нищо не ми е ставало. А не се познавам с никой от там.
    Къде да живеят, като такива като теб ги гонят от всякъде?
  • Не,такива като тебе са виновни,че не сме ги очистили или вкарали в правия път.
    Ако такива като мен са „виновни“ да не бъдат нарушени елементарни човешки права и принципи, то аз съм горд, че оприличаваш мен на подобни хора.
    Но не смятам, че тези същите хора са виновни за това, че ромското население не е „вкарано в правият път“. Точно обратното расистите, тези на които се опитваш да се правиш, са виновни за това, че циганите нямат надежда, а от там и образование, работа, жилище, че понякога падат под моралните си норми за да хранят децата си, че поколенията с времето губят тези норми и ако не се спре това кощунство на твоите идоли, ще има още много защо да ги мразите.
  • С меки похвати само с педераси се работи,с тия диваци… тоягата и бои.
    Тоягата е най – лесният и най – глупавият похват!

За мен расизмът не е път за решаване проблемите на циганското общество, ще съм луд да кажа, че няма такива. А какво е вашето отношение?
П.п. Очаквайте в понеделник началото на новата ми инициатива – опознайте блогърите, която ще стартира с интервю с Ангел Грънчаров.

14 Коментари “За расизма – въпроси и отговори.”

  1. a L e x Says:

    stanislave
    GET REAL
    tuka ne govorime za diskriminacia izob6to
    za da diskriminira6 edna rasa trqbva kato za na4alo da sa hora :]
    i za posleden pat ti kazvam – ne za6titavai tvardenia na koito sam ne vqrva6! i ne spori s men a pomisli
    znae6 kak sedqt ne6tata spored men nqma kfo da ti obesnqvam pak
    4e moje6 da izvarti6 ne6tata se edno sa jertvi – moje6.
    to po princip na prikazki vsi4ko moje da se dokaje.
    no vsi4ki znaem 4e tova sa gluposti.
    za6to ne napravi6 tema za gorkite jivotni koito v o4ite na dne6nite hora ne sa ni6to pove4e ot hode6ta hrana :S

  2. ssk Says:

    Животните нямат чувства.
    Да ти кажа вярвам в това, което говоря. Даже понякога вярвам повече, отколкото трябва.
    И аз не харесвам циганията и всичко, което ги прави да изглеждат по нисши от белите. Смятам обаче, че трябва да им се даде шанса да се приобщят към общите морални ценности, да излязат от гетата в които живеят, да станат не по – лоши от „нас“.

    Вярвам че трябва.


  3. Каквото и да си говорим, каквото и да правим, истината е, че България е последната и единствена страна, в която се вихри апартейд.

    Дискриминирани са циганите, хомосексуалистите и… жените! Най- вече те.

    Мен ако питате, на тази работа края не и се вижда…

  4. bgfall Says:

    Първо да кажа,че не си ме питал дали искам да ми публикуваш мнението тук 🙂

    Господин Апостолов,Вие сте един луд,които твърди че Ванга била измамница,а стиховете на Ботев тъпи и недодялани! От такъв национален враг като вас какво мнение да се очаква? А,да и кого мислите,че ще накарата да ви даде парите си за изкуствените си книги в стил „Киосаки“ или “ Да забогатеем за 100 дни “ ! Пълни глупости !

    Станка,ти цигани познаваш ли изобщи?
    Сядал ли си на маса с циганин или турчин?
    Не,нали?

    Щом си минавал през „гетото“ ви и не са те били и обрали,значи това не е гето.ВСЕКИ КОИТО е имал допир с ЦИГАНИЕ ще знае,че ако им минаваш през прекрасната територия няма да се измъкнеш безнаказани.хах.Това твое твърдение или се основава на творческите ти способности или си се записал в „Евророма“.Там ще те приемат.

    Кои българи бият цигани?
    Ние сме пълни мишоци повечето!
    На никои не му стиска да набие циганин,“защото после щяло да има проблеми… „.

    Нямали възможност негрите… а кои ги е карал докато Колумб и Марко Поло са кръстосвали света да си седат на клоните и да викат Ухаа,Ухаа Уаааа.
    И докато Микеланджело е майсторел първата летяща машина да събират банани?Те не са ги и отглеждали,чакали са всичко наготово! На им сега!

    Просто не си заслужава умен човек като тебе,да се занимава да защитава тази сган и всичките останали мърши по нашата земя прекрасна.
    Българите сме скапан народ.Прогнил бих казал.
    Но те са още по-лоши и няма и да се оправят с „меки“ методи.
    Иречек е казал : „Со кротце,со благо и со макю кютек“ Ех,ако кажеш че интеграцията не се води „со кротцо,со благо“ пепел ти на устата.
    Време е за „малко кютек“ и ако този „кютек“ не доиде на време или ние ще ядем кютек от тях или обратното за което ще кажеш,че е дискриминация и нацизъм.

    НИе ги биме-расисти,те ни крадат,обират и ебат-нямали шанс.ПФ…


  5. РСС, няма голяма полза от спорене по форуми с разни расисти и хора, които си мислят, че много разбират живота и че „онези са си такива“.

    Въпросът е да се измисли подходяща система, при която държавата или някой друг (въпреки, че не виждам кой друг би могъл да го прави умело) да финансира и да дава възможности на тези хора, за да могат те постепенно, ако ще един по един да е да излизат от калта и мизерията, в която живеят.

    Само така би могъл да убедиш ефективно „расистите“, че не са прави.

    Хубаво е, че имаш мотивация и желание, поздравявам те за което, и те съветвам да ги впрегнеш в реално действие, а не в празни приказки по форумите.

  6. pierrot Says:

    на фона на водопадите от расисти просто ще е страшно сложно. аз съм бил на маса и в кола с цигани и турци, и пак храня доста отрицателни чувства към тях. но, преди няколко седмици на вратата на тоалетната на Шератон се засякох с двама цигани и им направих път като задържах вратата. и те въпреки, че бяха супер пияни – Киро Японеца правеше кръщене там, ме погледнаха и ми благодариха. въобще това е проблем, който трябва всеки от нас да реши за себе си, после да го мислим глобално…
    Марков е прав – това е основната стъпка да изведеш расистите извън техният омразен свят.

  7. bgfall Says:

    Вие сте болни хора.
    Водопади от расисти… оу май Гош !
    Каде ги видяхте расистите бе? Всички сте мекушави путиовци с извинение затова циганите са ни се качили на главата !
    На улицата излизали ли сте да видиде за какво става въпрос с циганите или само си седите по цял ден вкъщи пред компа и обвинявате другите колко зли били ! А с писане по форуми и блогове нищо няма да промените! Абсолютно нищо !
    Затова се запишете в някоя ромска организация и си ги интегрирайте !

    Ауу,хашмалю.

  8. ssk Says:

    Empire,
    блоговете са начин да стигнеш до самосъзнанието на хората. Ако трябваше да говорим нещата, които казване на всеки поотделно най – малкото щеше да ни писне. Това можем, това правим. (Друг е въпросът, че аз не го мога, а тези които го могат, не го правят често по антирасистки теми…)

  9. pierrot Says:

    водопад беше перифраза, но това е друг въпрос.
    какво за правене? да ги бием ли? да ги палим? сигурно това искаш… айде няма да отговарям повече, че ще е тъпо.

  10. legion Says:

    bgfall , точно това е проблемът. Виждат се само тези, които са по улиците да крадът и на които не им е читава работата. А те далеч не са всички от даден етнос.

    Понякога не ти ли се въртят разни въпроси из главата… Например… Защо тези хора според теб са по улиците, а не са в затворите за кражби (защото те точно това правят и едва ли има съмнение у някой по този въпрос)? Защо децата им не им се отнемат и не се настаняват в сиропиталища, когато се вижда да са на улиците, да джебчийстват, като видимо никой не се грижи както трябва за тяхното нормално израстване като пълноценни хора?

    Защо е така?

    Ако имаш отговора на тези въпроси, ще имаш и причината като се разхождаш по улиците, да виждаш кофти изпълнения. Но отговорът едва ли ще ти хареса.

    Същата дейност се извършва и от редица българи по точно същата причина, по която се извършва и от цигани. Няма кой да спре подобен род престъпност- няма законово основана действаща система, която да им пречи ефективно.
    –––––
    Така. Като изключим срещите ти с джебчии и крадци, които са виждани ясно защо по улиците- bgfall, ти колко представители на етноси познаваш ЛИЧНО, че да се направи заключение, че действително си наясно що за хора са представителите на етносите в тази държава?

  11. bgfall Says:

    Легион
    Първо ще кажа,че имам доста познати от ромският етнос и няколко от „турският“.Карачани в моя град има също и познавам доста от тях.

    Наистина си прав,че ние самите сме виновни за тези безчинства причинени от тях,но се питам защо толкова много от тях биват диваци като имат същите възможности като нас.Могат да учат-като за това на тях им се дават допълнителни средства.
    Но да наистина си прав,че системата не работи и дава възможност за развитие на дребен и едър „бандитизъм“ 🙂
    Въпреки това те самите-циганиете до голяма степен са си виновни за положението.
    Ако от вътре не им дойде желанието за промяна не виждам кой ще ги интегрира с похватите,които се използват сега.
    Аз не съм против циганите като етнос-невъзможно е да ги запалиме,а просто искам да бъдем по-твърди с тях! ДА им се покаже и опаката страна на Демокрацията,а не само „благините“!Смятам че по начина в който сега биват интегрирани мангосите в обществото ( а то и едно общество имаме ) е крайно грешен и неправилен.

  12. legion Says:

    Какъв е шансът да има желание за промяна у човек, който е отглеждан от дете с представата, че кражбата е единственото, за което става?

    Работата е там, че тук трябва действащ закон, а не твърдост. Цели поколения израстват, възпитавани по този начин и докато държавата си затваря очите, проблемът не се намалява, а се разраства, защото тези деца, които са отглеждани за крадци, порастват, ставайки крадци и на свой ред имат свои деца. Един крадец няма да научи детето си на честност. И кръгът се затваря. Какво желание за промяна вътре в такъв човек, който е потомствен крадец? Не може отвътре в такива хора да дойде желание за промяна. Или държавата трябва да регламентира живота на крадците, или населението и ще пати (не само българското такова, а всички).

    В момента няма интерграция на циганите в обществото на българите. В това общество няма интеграция на никакви етноси, без значение какви етноси. Няма адекватни програми за решение на проблемите с престъпността и бедността нито за етноси, нито за българи.

    Ето например ти пишеш:
    “ защо толкова много от тях биват диваци като имат същите възможности като нас.“

    Възприемаш етносите преобладаващо като диваци. Е, аз съм от етнос (от турлаците съм). Не мисля, че толкова много от етносите биват диваци. И принципно е обидно да те възприемат като дивак. С висше образование съм. Работя. Плащам си данъците. И не виждам тази демокрация в България да ми е дала каквото и да било. По-скоро ми е отнела. Например отнела ми е достойнството. Аз нямам нужда от това да ме възприемат мен и тези като мен, като от диваците.

    Вместо да се винят престъпниците от етноси (като се пропускат българите-престъпници да се споменат) и от там да се плюе по етносите, не е ли редно да се винят онези, които са допуснали неефективни закони за цялото дередже? Не тръгва ли от липсата на качествено законодателство в държавата целият проблем? Не тръгва ли от липсата на адекватна социална политика проблемът с потомствените крадци? На мен лично винаги ми е било чудно от какъв зор на потомствен крадец не му се отнема дете и не се настанява в чуждо семейство в момента, в който това дете го изловят, че краде по улиците. Да се остави едно дете да бъде учено на престъпност, това не е ли престъпление спрямо въпросното дете?

  13. bgfall Says:

    А защо циганите са възпитавани още от преди за крадци?

    Излиза че Системата е калпава.
    Но това променя ли обстоятелствата?
    И кои ще промени системата за да не бъдат такива?
    Невекой!
    Затова трябва сами да се защитаваме от циганската напаст-съвсем скоро мисля да се запиша в Гвардията на Боян Расате.
    Така поне след години дори и да „сдадем“ България на цигани и ДПС-ари няма да се чуствам виновен,че не съм направил нещо по въпроса.

  14. legion Says:

    Какво точно искаш- да спреш престъпността или просто да идеш и да набиеш някой, без значение кой, просто защото е от етнос?

    Ако е второто, искам да те питам нещо- как ще се чувстваш, ако пребиеш някой и разбереш, че си пребил невинен? Ако няма да чувстваш вина, значи нещо не е наред с теб.

    И още… Собствената ти чест на ниво ли ще бъде, ако се изправиш в компания срещу сам човек?
    –––––
    Освен това не мога да схвана логиката ти.

    И мен са ме обирали. Българи. По тази логика аз мога ли да наричам вече от тук натам всички българи КРАДЦИ.

    В блока, в който живея аз, живеят българи. Долу под блока изглежда меко казано като сметище. Още повече, че това не е единственият блок в подобно положение не само в София, но в България. Мога ли сега по тази логика да реша, че всички българи са мърлячи?

    Българи са ме обиждали за произхода ми. Сега на тази основа мога ли да реша, че всички българи не се интересуват от това що за човек съм в действителност аз, а бързат да ми лепят етикетчета съобразно свои си представи и фантазии, дето нямат общо с мен.

    И какво ще стане, ако се въоръжа с бухалка, хвана няколко приятелчета и както скиновете правят, да ида да нападна не мъж, а някоя бременна жена (за по-лесно). Ей така- защото аз се заглеждам в отрицателното само и го прикачвам на всички, без да ме интересува, че има и свестни българи. После като скиновете може да се бия в гърдите колко е хубаво стореното. А че може би жената абортирала след сблъсък с подобна лудост… Е, ми какво от това, а? Намаляваме напастта. И навлизаме в областта на психопатологията.
    ––––––-
    Защото нормално е да изпитвам яд към конкретните крадци- българи, а не към всички българи. Нормално е да наричам мърлячи само тези от българите, които си хвърлят боклука през прозорците на домовете си, а не всички българи. Нормално е да обърна гръб на онези, на които умът им е заместен от мухи и не схващат, че не етноса определя какъв е човекът, а някои други работи. Не е нормално да хвана бухалка и да си го изкарам на някой, дето нищо не ми е направил и после да се бия в гърдите, че променям света към по-добро, като намалявам напастта и вина да не изпитвам никаква.
    ––––

    Питаш кой ще промени системата, че да има действащи закони. Ако не го направи обществото като цяло, то няма кой друг да го направи. Но като излезеш по улиците да биеш, ти ми кажи дали нещо в системата ще се промени или някой политик ще направи пари от кървавата баня.


Вашият коментар

