Дали не бъркам за циганите?

14 февруари 2009

kalata/ sxc.hu

Взета oт kalata/ sxc.hu

На лекциите по правилника за движение се запознах с един от натуралните цигани в Силистра.

Като възраст ни делят едва 8 дена, но вече живота ни е напълно различен.
Напуснал е училище още в 8-ми клас. Оженил се е. Не работи. За в бъдеще обмисля работа в строителството. Ако му трябват пари иска малко от баща си и после си припечелва още малко на свара в квартала. Няма компютър, но пък известно време е карал голф-че без книжка докато един ден не го блъснал в едно дърво отбягвайки насрещна кола.

Звучи ужасно нали?

Затова пък е много умно момче. Не се държи гаменски, както очаквах от него. На листовките се представя по – добре от мен и знае отлично правилника. Казва, че напуснал училище, защото се събрал с неподходящи приятели, а после под натиска на баща си се оженил за момичето, което харесва. Говори без типичния акцент и без разнообразни паразитни думи.

Какво мисли за циганите?

Сподели ми, че според него циганите нямат бъдеще като нормален народ, защото такъв им бил манталитета. Но и потвърди, че дори и да учи и да се изучи пак вероятността българин да заеме желата позция е по – голяма.

––-

Дали не греша? Да не би наистина циганите да са непоправими? Да не би те да са по – малко хора от останалите? Дали материала е негоден?

Знаете ли, такива са, но не защото така е предразположено в генетичният им код, а защото расизма в България и по света им е отнел най – ценното: НАДЕЖДАТА.  Нека им я върнем!

32 Коментари “Дали не бъркам за циганите?”

  1. arrowsss Says:

    Аз съм защитник на всички. Но защитавам тези, които го заслужават. Има много цигани, които поради натиск се превръщат, в това което ги показват медиите и хората. Има и такива, които са издържали на натиска, а и не искат да следват, други като тях които вървят на зле. Те се образоват, намират си качествена работа, макар и трудно заради етническата си принадлежност, и имат винаги желание да се развиват. Те са тези, които не заслужават обидите на обществото. И за това не трябва да поставяме всички цигани под един знаменател. В другите държави отношението към циганите е доста по-различно. Ако в Испания те нарекат фламенко това е гордост за теб, а в България дори българи се обидат на ,, циганин “, което показва негативното в тази дума. Трябва да бъдат интегрирани и ще видим, че не са толкова лоши. Те не искат да бъдат интегрирани? Искат, а когато се опита нещо такова явно не се прави както трябва. Ако им помогнем и те ще ни отвърнат с добро, поне голяма част от тях.

  2. Vasiliy Says:

    interesno mi e da vidq komentara na empire tuk 😛

  3. Vasiliy Says:

    hm nqmam komentar tuk. Nikoi ne izbira kato kakuv da se rodi ili kavo da mu e semeistvoto (do kolkoto znam), ot edna vuzrast natatuk cheovek sam kove haraktera si i sam opredelq sudbata si, ako toi izbere da ne jivee s naricanieto „ciganin“ shte go napravi, vupreki vunshniq mu vid ne moje da se smeni. Qvno e budno momche i s ogled na umeniqta mu na shofior i dr umeniq razviti s nachina mu na jivot moje da se opravi i da napravi neshto znachimo v jivota si.Po tova, koeto stanislav opisa, spored men e mn po-dobur ot mn ot nas. Lichno az moga da kaja, che toi jivee jivota, a az sum zalepnal za tozi kompiutur i bukvalno iztikvam vseki den za da doide drugiq.

  4. EMpire Says:

    Коментара ми веднага ще го видиш 🙂
    МАМА ИМ ДЕБА ЦИГАНСКА 🙂
    Те са сган ! Каквито и да ми ги описвате,каквито и да ги представте ! Че те са хора,че имало различни и какви ли още не щуротии,щом изляза от вкъщи ( аз живея в САМОКОВ ) и видя лицата на шибаните МАНГАЛИ,тая мръсна долна сган,веднага ми се приповръща !
    ТЕ КРАДАТ !
    ТЕ ИЗНАСИЛВАТ БЪЛГАРКИ,говеда тъпи,вие които нямате приятелки изнасилени от шибаните цигани !
    Не може да си представите и най-малко ужаса,който е преживяло момиче,изнасилено от черен,гаден,мазен,гнусен,циганин !
    В 7-ми клас цигани ме пребираха и ми взеха скапания телефон,който не струваше и 80 лева !

    Цигани пребиха най-добрия ми приятел,който просто не е искал да им даде часовникика си !

    Цигани пребиха друг мой добър приятел на автогарата в Самоков,без абсолютно никаква причина,просто ей така,може би защото е рус и синеок !

    Как да ме убедиш мен,че те са хора !?
    Моето най-голямо желание да видя края на тяхната анти-културна,анти-човешка раса !

    НЯМА КАК ДА МЕ УБЕДИТЕ МЕН И ДРУГИТЕ ХИЛЯДИ БЪЛГАРИ,КОИТО СА БИЛИ ТЕРОРИЗИРАНИ ОТ ЦИГАНИТЕ,че те са ХОРА и заслужават нещо повече от СМЪРТ !!!

  5. stan_kolev Says:

    Циганите, тва са паразити, деца на демокрацията, но не на буквалното значение на думата, а на значението, което тази дума е придобила в България или така наречената „свободия“.Расизма според мен не трябва сляпо да се възприема като грешен подход, по скоро като възпитание. Циганите като всички разглезени лапетии правят каквото си искат оправдавайки се винаги с правата си ( които постоянно се пропагандират навсякъде ). Ала уви никой от тях си няма представа какви са задълженията обвързани с тези права. Ти може да си случил на свестен, но това не изключва хиляди останали от това „малцинство“. Така че според мен расизма не трябва да се определя от това дали си циганин или не, а от това дали си заслужил този шанс, на който поради нашето несъвършенно общество, стотици други само се надяват.

    послеслов: Честит ви Свети Валентин и Трифон Зарезан на патерици … (drunk)

  6. yoalbo Says:

    Браво! Чудесна статия! Благодаря ти, че сподели мнението си. И аз мисля като тебе. Само разумни хора могат да те разберат, обаче. Останалите са „в плен“ на Първа сигнална система – не е трудно да се разбере, че циганският етнос е източник на дивиденти за политиците и една от формите за прилагането на древната „формула“ – „разделяй и владей“…

  7. Vasiliy Says:

    ne znam kak e v samokov, no men tuk v silistra samo vednuj sa me obirali i to bulgari 😛 (bqh 6 klas de i bqh 1 i 50, pak, che uspqh da capna ediniq dokato drugiq gleda dali idva nqkoi, i pak, che trenirah basket i bqgah mnogo burzo 😀 )moje bi ne mrazq ciganite zashtoto tuk ciganite sa kloshari, a bulgarite vurshat ciganiite pitai stanislavovcite 😛

  8. Daggerstab Says:

    Циганите са… група, изпитваща остра нужда от будители. Твоят познат изглежда подходящ кандидат за ролята, ако не се пречупи и не загуби надежда. Или ако хора като Империята не го пребият до смърт в някоя уличка.

    (Между другото, аз на твое място бих трил коментарите на шльокавица.)

  9. longanlon Says:

    има много различни цигани, разбира се – някои са доста по-образовани и културни от мене и тебе

  10. ssk Says:

    Моят познат не смятам, че е подходящ, защото му липсва надеждата от това, което чух.

    Лонгалоне, така е хора много и все различно, добре е да не го забравяме.

  11. Jivko Says:

    Kva nadejda na tazi papla4?! Nadejda im trqbvalo, za6toto imalo rasova diskriminaciq?! Neka da prodaljava da ima i neka skinarite da gi ima sy6to, 4e ina4e 6te ni okupirat pe4kite. I bez t’va se mnojat kato muhi! Sigurno ve4e nad 40% ot bylgarskoto naselenie e zaeto ot tezi mangali! Ne samo nie tormozim tqh, no i te nas!!! Za tova kakto se kazva „Ot cigan4e-sapun4e, ot ciganka-dve, a ot ciganski kvartal-prah za prane!

  12. arrowsss Says:

    Jivko .. добре че ги има скинарите, така ли? Ти недоволстваш от циганите, не би ли трябвало сам да се оправяш, а не да чакаш скинарите… Когато човек не харесва нещо, или не се занимава с него или реша по някакъв начин сам проблема, а не чака някой друг да прави.

  13. Vasiliy Says:

    taka e, az sum na mnenie, che na nqkoi ako ne mu haresva neshto da ne go opravi, ako ne mu stiska ili en moje da ne se obajda, az ako mojeh da napravq neshto shtqh, ne moga i ne se oplakvam

  14. EMpire Says:

    Браво,ЖИВКО !
    Не ги слушай тия двамата ! Те не живеят в България,а в някакъв измислен свят – говорят за некакви надежди,а няма да излязат навънка да видят как се живее !
    Хора,които не са искарали един лев в живота си дават акъл на другите какви трябва да са !

  15. Jivko Says:

    arrowsss… „Не би ли трябвало сам да се оправяш, а не да чакаш скинарите…“ Ами да ти кажа и аз съм имал сериозни пререкания със цигани докато съм бил САМ и съм се оправял много добре! Аз си изказвам мнението и не ми е нужно да ми даваш акъл. Както споменах циганите са над 40% и също така донякъде оказват тормоз на българското население (дали с кражби, пребивания и т.н.). Вярно не забравям, че има и умни и интелегнтни, които правят полезни неща за държавата, но те са много малко. Познавам такива – не са лоши хора, но да не забравяме темата там пишеше да им „върнем НАДЕЖДАТА“. Не са го заслужили просто!!! Поне останалата част от тях, които крадат и тормозят българското население!!!

  16. EMpire Says:

    А и нали знаете,че изключенията само подвърждават правилото 🙂

    Нямам думи да ви опиша,какво бих причинил на циганския род имам ли тази възможност 🙂


  17. Наистина ли не разбирате , че партията създаде кошмара роми ?
    Нямаме икономика и земеделие защото тези мили хора ошушкват всичко !
    Разберете , че те воюват с нас.
    Това е геноцид !
    Съзнателно ни ромизират.
    Няма социализация без Налагане на норми.
    Говорете си .
    Пишете си.
    Спомнете си след време какво съм Ви писал.
    Няма да стане без репресия от държавата.
    Няма да стане доброволно.
    Защото това е проект за тормоз на българи от роми.
    И не може доброволно да спре.
    Трябва махалото да се задвижи на другата страна .
    После ще има мир.
    После.

  18. InvPwb Says:

    Един на хиляда. Хубаво, че има и такива де, че иначе щяха да са 0…


  19. Лапни му черната патка, щом си падаш по мангали рецивидисти, без образование, мързящи ги да си намерят работа.

  20. vlainka Says:

    аз сам влаинка т.е говоря на влашки с роднините ми и двамата са вишисти,както и аз.Но ми се наложи да говоря с баба ми по тел. на публично място,а тя не знае бьлгарски-всички ме гледаха с такова отвращение и даже ме питаха-ти мангалка ли си?За сажаление тук е така и да не дава Господ да си с нещо различен -ще имаш провлеми до гроб.

  21. SK_SHaDoW Says:

    Ти си позор за България бе станиславе… Единственото по – лошо от враговете са предателите.

  22. EMpire Says:

    Познавам една Яна Влаинкята,голема курва беше 😀

  23. х Says:

    Empire, личи много от далече, че интелектът ти е много под необходимия минимум за твоята възраст. Това, което дава право на един човек да бъде човек, а не нещо друго, е именно интелектът. А на теб интелект ти липсва. В момента ти си едно НИЩО, което плямпа твърде много. Достатъчно простичко ли го написах, за да ме разбереш?

  24. EMpire Says:

    Не,трябва да ми го обясниш още веднъж… ако може де 🙂

  25. jakiro Says:

    циганин да видя червата му да се влачат ще го стъпча винаги съм бил против бия ги тъпча ги ако зависи от мен и ще ги избия дори мама им циганска да е-а тва е напаст е въдят са като мухи по големи права от Българите вадят и говорят после по клипове че скоро нямало да се казва България др ще бъде имам в предвид този клип изгледайте го и пишете коментари аз съм силно против тяхното съществуване поне в България http://vbox7.com/play:fb8a99c6

  26. jakiro Says:

    Vasiliy ela da jiwee6 w moq kwartal i togawa gowori za tqh taka

  27. Vasiliy Says:

    Аз си дрънкам 😉 И аз не ги обичам, но мога да мисля от положението и на двете страни и да изразявам двете мнения. На подобни статии пиша колкото да се дразня с някой или да направя спор за да видя колко струват доводите на двете страни. Естествено, че подкрепям българите… Какво са ми дали циганите ? 😉

  28. x Says:

    А то все едно българите са се наредили на опашка и всеки се бута да ти дава нещо, Vasiliy ?

    Ако е българин, дали по никакъв начин не може да е крадец, да е измамник, не може да е убиец ? Всички българи са светци, та нещата ги изкарваш от позицията „Ние-те“?

    Положението, което предлага реалността не е зависимо от това дали става въпрос за цигани, българи, а за това дали става въпрос за честни хора или не, като има честни както сред българите, така и сред циганите, а има нечестни както сред българите, така и сред циганите.

    Затова за всеки човек следва да се съди според делята му и това да е лично само за този човек. Защото ако аз съдя за теб, облягайки се на профила на крадец-българин, ти, примерно честния, как би се почувствал?

  29. x Says:

    „Не,трябва да ми го обясниш още веднъж… ако може де “
    думи на EMpire

    Не ставаш за нищо. Дори не си в състояние да реагираш адекватно на думите ми.

  30. Vasiliy Says:

    Откъде знаеш, че пред нас няма опашка българи чакащи да ми дават..
    Аз съдя по това, което съм видял и преживял. От друга страна може да не съм българин, но никой не ме пита – живея тук и никой циганин няма да каже „О извинявай, че те пребих (ограбих) помислих те за българин – беше с тях, не се сетих да ти погледна ЛК“ Аз не съм разделил 6-7-те милионно население на България на българи и цигани, а някои ядосани на себе си групи от двете страни избиващи комплекси за малоценна нация. Аз просто си избрах страна – като във затвор – за да си защитен и с компания влизаш в техните отделени на раси и идеи общества (за да оцелееш). Моят затвор е България и докато съм тук – съм избрал своето общество (по-близкото до мен) Много бързо съдиш и много наивно приказваш, все пак няма значение българин или циганин – можеш да разчиташ само на себе си в определени периоди от живота – така че за мен не българите или циганите са добри хора, а аз и близките ми.
    Съди Ахмед Доган и Волен Сидеров, като не ти харесва “Ние-те”, не аз съм ви довел на това дередже.

  31. vladikata Says:

    Що ли па да не им еба путката лелина на тия скапани цигански боклуци. Втора като тая държава няма и доката не умре и последния циганин няма нищо да се оправи . Поправете ме ако греша.

  32. velin Says:

    4oveka napisal tazi statiq e idiot
    i nqma da si gubq vremeto za da mu obesnqvam za6to e taka
    ako toi sam ne razbere zna4i ciganinna naistina e po umen ot nego


Вашият коментар

