Какво стои зад големите хора?

16 февруари 2009

Хората да кажат, че си голям човек не е малко нещо и не се постига от всеки. Но голям ли си когато не си успял да направиш дори най – природното нещо – да създадеш семейство, да имаш поколение. Голям ли си ако не си казал блага дума на непознат? Голям ли си ако не си плакал? Голям ли си ако не си дарил усмивка? Голям ли си ако те помнят с целта ти, а не с теб? Голям ли си ако те помнят с лошо? Голям ли си ако си постигнал чужда мечта?

Дали парите правят хората големи? Да, неимоверно те им носят много великопочитание от хора, които са толкова малки, че покрай тях дори двадесет и пет годишна вдовица на богат сбръчкан старец би изглеждала голяма. Тази големина е низост, защото не е заслужена. Та то и Бил Гейтс е богат , но много хора отричат той да е голям, твърдейки, че той печели продавайки некачествен продукт под монополен натиск. Но нима дори ако си спечелил парите си съвсем невинно, да речем от „Стани богат”, те те правят по – голям? Пари спечелени за час? Едва ли!

А може би знанията, които са ти помогнали да изминеш дванайсете въпроса издигнали те толкова нависоко в обществената йерархия само за секунди? Да, признал е и народа, знанието е злато. Но, питам се, кой е по – голям знаещият или можещият?

Да можеш! Те за мен са най – малките хора, могат но нищо не правят. Винаги се уповават на късмета си и разчитат, на тяхната дарба само в лоши моменти. Сещам се за Хъкълбери, приятеля на Том Соер, който пропилява дните си в гората вместо да развива способностите си. Макар неговата история да е със щастлив край това най – често са хора, никога не постигнали повече.

Тук идва ред да спомена и едни от най – подходящите еталони за голям човек. Хората трудили се неуморно без да гледат себе си, следейки тяхната цял. Години наред подобрявайки себе си, минавайки през много перипетии, само с надеждата, че един ден, някой път, ще успеят. Тези хора създават чудеса, така се е родило не едно изобретение, не един връх в изкуството и дори не една революция. Но дали пренебрегвайки живота си, макар достигнали своят блян са станали големи?

Истински големите хора не са богатите, не са умните, не са успелите, не са можещите. Истински успелите хора са тези, чиято история може да бъде написана в един красив роман. Тези, чиито жизнен път е донесъл на тях и на другите около тях щастие.
Големите, не, „живите” хора не можеш да ги търсиш само в петзвездни хотели, или само в гета, или пък в университета. Единственият начин да ги намериш е по усмивката, с която започват вечният сън.

15 Коментари “Какво стои зад големите хора?”

  1. EMpire Says:

    Най-накрая да пуснеш нещо,което да ми хареса !
    Поздравления 🙂

  2. Nika Says:

    Бравооооооооооооо!Браво!Браво! 🙂

  3. Vladeto Says:

    Bravo,mnogo dobre kazano!!!:)i az mislq taka…


  4. Има някои неща, с които не съм съгласен, но като цяло публикацията е добра. Браво 🙂

  5. Irina Says:

    Добре казано

  6. ssk Says:

    Благодаря на всички за добрите думи.
    Интересното е, че лично аз не я харесвам особено. Идва ми прекалено философска, а и е по нещо, което не е от голямо значение. 🙂

  7. arrowsss Says:

    Защо тогава реши за това да пишеш? 🙂 На мен ми харесва, а финала ми се стори най-добър 🙂

  8. ssk Says:

    Историята на есето даже ми е по – интересна. Миналата година присъствах на литературна конференция на тема „Малкото и голямото“. До 20 Ноември трябваше да предам есе на зададен по избор проблем. Не успях да измисля какво да напиша. След време опитах да го направя макар и извън срок пак със зададен проблем „кои са големите хора“. Черновата стои у нас.

    Учителката ми по литература на няколко пъти ме засрами напомняйки, че съм поел ангажимент, който не съм изпълнил. Преди 10 – тина дена след поредното напомняме, я попитах дали няма шанс пак да го попълня. Каза 15-ти.
    Не знаех какво да напиша.
    Една вечер малко преди 15-ти гледах „Беднякът милионер“ и по някакъв начин той ме провокира да разсъждавам по темата. Вместо да заспа станах и я написах. Няколко дена стоя без да я погледна, защото реших, че е безсмислена, а и е далеч от литературата. На 15-ти я погледнах отново и я редактирах, след което я изпратих изпуснал формалният краен срок с 20-тина минути.

    Та така…

  9. Snaiper Says:

    Хубаво е да си побъбрите по темата с баща ти!

  10. Vasiliy Says:

    Хубав край.

  11. Vasiliy Says:

    Върви за сценарист в Hollywood и убий всичко душевно. 😀

  12. SvetlanA Says:

    Браво! Есето е много смислено, а финала е наистина силен 🙂

  13. elena Says:

    Здравйте! За мен истински големи хора са повечето от нас – тези отгледали деца, тези засадили цветя, тези които просто си вършат работата, които помагат на нуждаещите се безкористно, тези които имат светли помисли. Парите, славата, кариерата дават някакво задоволство, но в същия миг ни отнемат истинските приятели, карат ни да губим време за ненужни неща и събития, да се страхуваме за близките си, да загубим съня си. Пиша всичко това, защото живота ми показа кои са големите хора и важните неща доста отдавна.

  14. Vasiliy Says:

    Елена, не знам колко струва моето признание, но го имаш. Простичко обясни това, което Станислав и другите обясниха по най-извънземния начин. Ти трябва да пишеш тези статии, а ако вече го правиш дай ми линк моля те! (clap)(clap)(clap)(clap)(bow)

  15. nin Says:

    С две ръце за заключението.
    Аз също съм стигнал до него. Почти не познавам хора в офлайн живота си, които да са съгласни с него или да го прилагат.
    Това нещо е начин на живот, не просто високопарни приказки. Нужно е да го разбираш за да го живееш.
    И аз да направя едно заключение.
    Тези които ценят себе си, ценят и другите.
    Тези, които не ценят себе си ценят други неща.


Вашият коментар

